Esittelen taas jotain jo aiemmin valmistunutta. Ruskean laukun viimeistelin tänään, eli kiinnitin kantohihnan. ;) Laukku on kokoa 14cm x 15cm, olisin niin mielelläni tehnyt siihen vain kantokahvan, mutta käytännön syistä siihen tuli hihna. Lankana on Avanti Cotton, virkkuukoukku 3 (muistaakseni) ja ihan vaan pylväitä pöyrönä...

Vieressä jo jotain Samoksesta: mallitilkku! Työkaveri opetti mulle ton mallin, tosi helppoa on - ja kivannäköistä tulee...  Ja nyt itselle muistiin: koukku nro 4, 20 silmukkaa = 10cm. Samos tuntui olevan sopivan kuohkeaa tähän kennovirkkaukseen. :)

Tämä blogi vetäytyy pienelle lomalle, jotain käsitöihin liittyvää varmasti tapahtuu tuonakin aikana - siitä sitten myöhemmin.

232099448_8a9aa0db2c_m.jpg      232099449_a9df7c230b_m.jpg

Den här bruna lilla väskan har varit färdig redan ett tag, men inte förrän idag fäste jag axelbandet. Jag skulle hellre ha virkat ett handtag, som i Ediths väska (som jag alltså virkade efter den här), men konstaterade att axelbandet nog är mer praktiskt. Väskan är 14cm bred och 15cm hög, virkad i brun Avanti Cotton med nr3 virknål (tror jag). Jag tycker om den här!

On den lilla vita lappen är en provlapp i Novitas Samos, som jag köpte på Prisma på rea. Det var en arbetskompis som lärde mig den här virkningen, väldigt enkelt, men ytan blir intressant - som tjockt voffeltyg. Samos verkar passa bra till den här ytan, den är passligt luftig och mjuk.

Den här bloggen (och jag) tar lite semester nu. Något handarbetsrelaterat kommer säkert att hända - rapportering kommer senare...