Sanokaa vaan myöhäisheränneeksi, mutta mun silmät on nyt auennu pipoille. En oo oikeestaan ennen ajatellut pipoa sen kummemmin ("kuha päätä lämmittää"), mutta koska omassa päässä on pipo josta tykkään, ja joka on kiva laittaa päähän, oon alkanut nähdä pipoja. ;)  Tällä viikolla bongailin pipoja kaupungilla ja bussissa. Eih, en mä laske pipoja tai mitään sellasta, vaan katon niitä "sillä silmällä", eli onko ne itsetehtyjä vai kaupan hyllyltä. Ja että miten ne on tehty ja mistä langasta. Tajusin kuinka paljon erilaisia pipoja ihmisillä on! Bongaus jatkuu - ideavarkaus mielessä...

Sekä mulla että M:lla olisi tarve lämpöisemmälle pipolle, mä voisin haluta huovutetun pipon, M:lta en ole tohtinut toiveita kysellä. (Kun en tiedä koska voisin toteuttaa.

Positiivista on että sinnikäs neuletauko on helpottanut rannekipua, nyt voi jo hyvin taas neuloa. Tosin mulla on nyt pieni harmillinen hetki: Neulon jotain salaista, olin jo hyvän matkaa päässyt eteenpäin kun tajusin mokan, olin lukenut nurjaa puolta väärin (fiksu olo...). Päätin kuitenkin katsoa että huomaako eroa jos alan vaan tehdä oikein, ja nyt juttu oli jo "toisen hyvän matkaa" edennyt kun näin että ero on ihan selvä! Siis purkuun. Kokonaan. Ja uusiks. Eli toivottavasti ranteet nyt kestää, tää pitäs saada pian valmiiks. Kuvaa en laita, en halua kutsua mörvelöblogiin... :P Nih.

Muissa blogeissa olen vieraillut ahkerasti, voih kuinka ahkeria ihmisiä blogistanista löytyykään! Jotenki näyttäs siltä että huovutetut tumput on hyvässä suosiossa. Hyvä niin, voin vertailla muiden tekemiä (siis lankoja ja ohjeita ja kokoa, lopputulos on kaikissa ollut ihana!), ennen kuin alan omia tehdä... KirsiÄrrän tumput on hyvä esimerkki, olen osan niistä nähnyt liveä, vaaleanpunaiset villamohairlapaset oli aivan ihanat... Vilman vihreät on kauniit ja esittely taas vilman tapaan hauska. Jaanan oransseissa tumpuissa on kauniit kirjailut jotka on tehty huovutuksen jälkeen. Viime talvena yritin minäkin huopatumppuja, sisko olisi sellaiset saanut, mutta mörvelöthän niistä. Pitkät, kapeat akuankkapeukkulapaset (siis sellainen "aku löi vasaralla peukaloon"-peukut). En tainnut säästää edes jatkojalostukseen, otti niin paljon päähän. Olisko tänä talvena parempi tuuri? Vai taidostako "vaan" on kyse? (Tai siis sen puutteesta)

Tällaista kuvatonta pohdiskelua tällä kertaa...